Jeśli używasz silnika wysokoprężnego, istnieje prawdopodobieństwo, że w końcu któraś część ulegnie awarii. Zazwyczaj obejmuje to turbosprężarkę.
Jeśli turbosprężarka w twoim samochodzie uległa awarii lub wymaga wymiany, jest kilka opcji na to, co możesz wtedy zrobić. Możesz kupić nową turbosprężarkę i zlecić jej kompletną wymianę, lub wymienić kilka części, albo też zdecydować się na czyszczenie i regenerację turbo. Różne sytuacje mogą zasugerować odpowiednie rozwiązanie. Jeśli masz awarię turbosprężarki w silniku wysokoprężnym, jedną z opcji jest oczywiście nowa lub remontowana turbosprężarka.
Zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem jest zregenerowane turbo lub nowe turbo. Jeśli miałeś awarię, która uszkodziła obudowę turbiny lub obudowę sprężarki i nie można ich naprawić, prawdopodobnie potrzebujesz nowej turbosprężarki. To samo dotyczy, jeśli miałeś awarię łożyska, a koło dostało się do obudowy, gdy się obraca, ponieważ prawdopodobnie uszkodziło obudowę.
A może pojawiło się pęknięcie w obudowie układu wydechowego i potrzebujesz nowej. Z uszkodzoną obudową będziesz musiał uzyskać pełne nowe turbo.
Żadna wymiana części i naprawa nie rozwiąże tego problemu. Z drugiej strony, jeśli masz turbosprężarkę, która tylko przepuszcza olej, a sprężarka i obudowa turbiny są w dobrym stanie, wystarczy tylko wymienić uszkodzone części, więc nie musisz wymieniać całej turbosprężarki. Profesjonalny serwis turbosprężarek sprawi, że będą one w pełni zrównoważone i gotowe do pracy. W tym momencie w zasadzie masz zregenerowane turbodoładowanie za ułamek kosztu tego, co zapłacisz za zakup nowej turbosprężarki i jej wymianę. Istnieją więc odpowiednie rozwiązania na wszystko, czego potrzebujesz. Gdy oceniasz swoją turbosprężarkę, wymieniasz ją lub po prostu rzucisz okiem na to, co może się dziać w twoim silniku wysokoprężnym, ważne jest, aby utrzymać wszystko w czystości. Obejmuje to posiadanie czystego oleju, czystego filtra powietrza i czyszczenie samej turbosprężarki. Jeśli te elementy nie są czyste, istnieje ryzyko, że brud i zanieczyszczenia dostaną się do silnika i spowodują o wiele więcej problemów i kosztów.