Nowe technologie pozwalają usprawnić systemy rezerwacji w różnych punktach usługowych.
Właściciele salonów inwestują w oprogramowanie, które pozwala na układanie harmonogramu wizyt online, posiadanie internetowego harmonogramu spotkań umożliwia przyjmowanie rezerwacji o każdej porze, co może być dużym krokiem w pozyskiwaniu klientów. Obecnie kiedy prawie każdy posiada smartfona na którym można zainstalować odpowiednia aplikację, która pozwoli dokonywać rezerwacji online. Konsumenci doceniają możliwość rezerwowania spotkań poza zwykłymi godzinami pracy. Część klientów woli umawiać spotkania poza godzinami pracy, czasem nie pozwalają im na tym godziny pracy, zatem możliwość rezerwacji o każdej porze dania i nocy będzie ważnym krokiem na przód. Tradycyjny sposób rezerwowania spotkań może być dość uciążliwy, dodatkowo będzie to angażowało naszych pracowników którzy w tym czasie mogli by wykonywać inne zadania. W czasie rozmowy telefonicznej klient na początku nie wie kiedy będą dostępne terminy w przypadku aplikacji widzi od razu kiedy może się rejestrować. W salonie należy zapisać wizytę w kalendarzu, czasem może doprowadzić to do pomyłek. Zatem system elektroniczny może wyeliminować błędy ludzkie. Czasem mogą zdarzyć się pomyłki zwłaszcza jeżeli system rezerwacji obsługuje kilka osób. W przypadku rezerwacji elektronicznej raz zajęty termin nie może być ponownie wybrany. Może jednak zostać on odwołany przez klienta, i wówczas będzie posiadał status dostępny.
Z pewnością możliwość odwoływania jest dość istotna, czasem klient nie może przyjść na umówioną wizytę, wówczas łatwo może zwolnić miejsce kolejnej osobie.
Dobrym sposobem na rezerwację online jest aplikacja Moment.pl, dostępna na urządzenia przenośne. Podsiada wyszukiwarkę salonów w naszej okolicy, dzięki czemu można sprawdzić gdzie możemy skorzystać z usług fryzjera czy też kosmetyczki. Będzie to przydatne jeżeli jesteśmy w nowym miejscu i nie wiemy gdzie znajdują się lokalne punty. Dodatkową zaletą jest możliwość przeczytania opinii o każdym z salonów.