Zakładając firmę, wybieramy odpowiednie miejsce do jej prowadzenia. Z biegiem czasu jednak może okazać się, że lokalizacja nam nie odpowiada. Metraż jest niewystarczający lub nie dogadujemy się z właścicielem nieruchomości.
W tym wypadku następuje przeprowadzka. Jak się do niej odpowiednio przygotować by wszystko przebiegło sprawnie i bez niepotrzebnego stresu? Oto kilka podpowiedzi.
Przeprowadzka firmy to nie takie trudne
Mimo tego, że przeprowadzka w firmie to duże wyzwanie logistyczne, wcale nie musi być trudna i rozłożona w czasie. Podstawą jej sukcesu jest planowanie. Źle przygotowana przeprowadzka to źródło niepotrzebnych nerwów, problemów i zastoju w działalności. Nie chodzi jedynie o niezdolność firmy do pracy, lecz potencjalne uszkodzenie mienia lub zgubienie ważnych dokumentów niezbędnych do dalszego prowadzenia firmy (umowy, faktury, bilanse).
Zanim rozpoczniemy pakowanie, należy dokładnie rozpisać wszystkie meble, przedmioty i dokumenty, które przewieziemy do nowego miejsca. Ten czas można wykorzystać do przeprowadzenia porządków i wyrzucenia zbędnych rzeczy, które zdążyliśmy zgromadzić. Inwentaryzacja mienia to ułatwienie dla szefostwa, jak i pracowników. Kolejnym krokiem jest zapakowanie wszystkiego w kartony i ich podpisanie.
Prawidłowe zabezpieczenie przedmiotów
Nikt nie lubi, gdy w trakcie przeprowadzki dochodzi do uszkodzenia cennych rzeczy. Wyposażenie w firmie jest zazwyczaj drogie. Mamy tu na myśli urządzenia wielofunkcyjne do drukowania i skanowania, laptopy, komputery stacjonarne itd, których cena to nawet kilka tysięcy złotych. Począwszy od mebli, a skończywszy na dokumentach, wszystkie przedmioty należy dokładnie zabezpieczyć. Możemy to zrobić sami lub skorzystać z firmy firmy przeprowadzkowej . Firma dokładnie ofoliuje meble, sprzęty RTV, a także drobne akcesoria.
Części najbardziej wrażliwe na uszkodzenia zabezpiecza się przy pomocy foli bąbelkowej, a następnie ciasno owija folią stretch. W profesjonalnej firmie przeprowadzkowej możemy liczyć na wsparcie i odpowiedź na nasze pytanie dotyczące zmieniania lokalizacji działalności. Pracownicy firmy zajmującej się przeprowadzkami potrafią odkręcić meble, zabezpieczyć je , a następnie skręcić w nowym miejscu. Większość firm oferuje zniesienie i wniesienie spakowanego sprzętu. Wyposażenie biura dokładnie zapakują, a następnie sklasyfikują, gdyż w ten sposób łatwiej je znaleźć.
Zlecenie przeprowadzki doświadczonej firmie – dlaczego warto?
Doświadczona firma transportowa kilka miesięcy przed planowanym terminem przeprowadzki ustali z osobą za to odpowiedzialną planowane terminy i etapy przenoszenia biura. Stworzy listę rzeczy, które zostaną przeniesione, by nic się nie zgubiło. Zlecając przeprowadzkę dobremu przewoźnikowi, nasza firma jest chroniona ubezpieczeniem. W przypadku zniszczenia lub ubytku przewożonego ładunku przysługuje nam odszkodowanie. Takie sytuacje nie zdarzają się zbyt często, jednak pozwalają na pewien komfort psychiczny.
Aby całe przedsięwzięcie przebiegło sprawnie, konieczna jest współpraca obu firm na wielu płaszczyznach. W tym celu firmy zajmujące się przeprowadzką często proponują indywidualnego kierownika projektu, który przeprowadza projekt przeprowadzki, aby była ona jak najmniej uciążliwa. Przeprowadzenie przeprowadzki firmy wcale nie musi być drogie. Jej koszt uzależniony jest od kilku czynników. Głównym z nich jest ilość rzeczy, ich gabaryty i waga, a także długość trasy. Na tej podstawie szacowany jest koszt zlecenia i wystawiana faktura. Taki dokument możemy wliczyć do kosztów prowadzenia firmy.